Bestellijst

Bestellijst

Cursus Iedereen kan wiskunde leren!

Cursuscode: 1641
28
okt

Deze cursus is bedoeld voor mensen die een negatieve ervaring met wiskunde hebben opgelopen, dit vak zo snel mogelijk hebben laten vallen en daar later toch een beetje spijt van hebben gekregen.

Via ouders (die ´er zelf helemaal niks van snapten´) of door de lessen vroeger op school (bijv. door een saaie of ongemotiveerde wiskundeleraar) kun je soms tot de conclusie komen: ´Wiskunde, dat is niks voor mij!´ Misschien heb je hierdoor wel kansen laten liggen en heb je bijv. een opleiding die je eigenlijk graag had willen doen, uiteindelijk toch niet gedaan. Dat is jammer! Is wiskunde echt zo saai of zo moeilijk? Niet bepaald!

Met veel geduld en stapje voor stapje wil ik je opnieuw laten kennismaken met dit prachtige vak. We beginnen bij de basis, dus het is niet erg als je alles vergeten bent. Aan bod komen o.a. het werken met variabelen (letters). Variabelen zijn vaak heel handig als je een rekenkundig probleem wil oplossen. Ook zullen we het gaan hebben over kansrekening (wat kun je met kansen in het dagelijks leven?) en natuurlijk mag ook de stelling van Pythagoras niet ontbreken.

Schrijf je in
Donderdag 28 oktober 2021
6 lessen van 1,5 uur aanvangstijd 19:30 (klik hier voor de lijst met data en tijden per bijeenkomst)
Prijs: € 135,00
Dhr. J.L. (Jan) Walhout

Dit is een cursus op locatie. Wij willen je vragen hierbij de huidige basis Coronamaatregelen in acht te nemen. Was vaak je handen. Houd afstand. Blijf thuis als je klachten hebt (verkoudheid, keelpijn, (licht) hoesten, verhoging of koorts) en laat je testen. 

19:30 - 21:00
Locatie: Mauritskade 58: Ingang Oosterpark zijde (klik hier voor de adresgegevens)
J.L. (Jan) Walhout
Jan Walhout is jarenlang docent wiskunde in het Voortgezet Onderwijs geweest, heeft daarna 10 jaar een eigen bedrijf gehad voor het geven van wiskundebijles. Op dit moment geeft hij nog steeds met veel plezier bijles wiskunde aan o.a. leerlingen van het voortgezet onderwijs. Daarnaast is hij docent Nederlands voor anderstaligen. In zijn werk (zowel bij wiskunde als bij Nederlands) heeft hij vaak te maken met laag opgeleide en langzaam lerende leerlingen. Het is voor hem een uitdaging iets voor deze leerlingen te kunnen betekenen.