Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik inschrijven?
    Inschrijven kan via deze website of aan de balie van ons secretariaat, Javaplein 2 (tussen 14-16 uur).
  • Hoe kan ik betalen?
    Je kunt het bedrag betalen met iDeal of overmaken op ING banknummer NL34 INGB 0000 0349 10 of op ABN AMRO banknummer NL72 ABNA 0833 0265 34, ten name van Volksuniversiteit Amsterdam onder vermelding van je naam en het cursusnummer.
    Je kunt ook langskomen aan de balie van ons secretariaat op werkdagen tussen 12 en 16 uur, Javaplein 2 . Betalen kan uitsluitend met pin; betaling met creditcard is niet mogelijk.
  • Wat als de cursus van mijn keuze vol is?
    Wanneer je je inschrijft voor een cursus die volgeboekt is, krijg je hiervan een melding op de website. Het is mogelijk je op een wachtlijst te plaatsen. Komt er een plaats vrij of organiseren wij een extra groep, dan nemen wij contact met je op.
    Als je al betaald hebt en de cursus blijkt toch vol te zijn dan storten wij het geld terug.
  • Wanneer starten de volgende taalcursussen?
    Regelmatig starten nieuwe taalcursussen. Elke les duurt anderhalf uur en vindt één keer per week plaats. Naast de reguliere cursussen biedt Volksuniversiteit ook regelmatig intensieve cursussen aan en Conversatiecursussen. Raadpleeg het programma voor meer informatie.
  • Ik zou graag mijn Arabisch, Duits, Turks, Zweeds, etc. weer oppakken, maar kan mijn niveau niet inschatten.
    Voor alle taalcursussen die starten in september 2017 organiseren wij begin september een Talenmarkt. Er zijn dan docenten aanwezig door wie je je kunt laten adviseren. Er zijn ook spreekuren op andere dagen voor diverse talen. De Talenmarkt vindt plaats op zaterdag 2 september van 12-16 uur in Scheltema op het Rokin. Meer informatie over de Talenmarkt staat in augustus vermeld op elders op deze website.
  • Kan ik rechtstreeks een vraag aan een docent stellen?
    Stel je vraag per e-mail aan ons en wij zorgen ervoor dat deze bij de juiste docent terecht komt. Stuur je vraag naar secretariaat@vua-ams.nl of maak gebruik van ons emailformulier.
    Wij geven geen telefoonnummers of e-mailadressen van docenten aan derden door.
  • Wanneer komt het nieuwe programma online?
    Half juli verschijnen de najaarscursussen, met cursussen die starten in de periode van september-december.
    In december verschijnt het programma Winter en Voorjaar, met cursussen die starten in de periode januari-juni.
    Begin mei verschijnt het Zomerprogramma met activiteiten in de maanden juli en augustus.
  • De cursus van mijn keuze is al begonnen, kan ik nog meedoen?
    Als richtlijn hanteren wij bij taalcursussen van 12 weken dat je drie lessen gemist mag hebben, dus je kunt nog vanaf de vierde les instappen.
    Voor taalcursussen van 12 weken geldt dat je twee lessen mag missen en vanaf de derde les nog mee kunt doen.
    Bij de meeste andere cursussen geldt dat je niet meer kunt inschrijven nadat de cursus is begonnen.
    Er wordt geen reductie op de cursusprijs gegeven vanwege gemiste lessen.
  • Ik heb een verkeerde reservering via de website gemaakt. Hoe kan ik dat wijzigen?
    Informeer het secretariaat hierover via secretariaat@vua-ams.nl of maak gebruik van ons emailformulier. Of per telefoon (020) 626 16 26 op maandag t/m vrijdag van 9-16 uur. Zo kun je laten weten wat er fout is gegaan en de secretariaatsmedewerker kan dit dan voor je veranderen.
  • Is de cursusprijs van een taalcursus inclusief boeken?
    Nee, de boeken die nodig zijn voor de cursus dien je zelf aan te schaffen via een boekhandel. Alle boeken staan vermeld bij de betreffende cursus. Kijk hier voor info over boekhandels.

Heb je op de website geen antwoord kunnen vinden op je vraag?

Stel je vraag dan aan secretariaat@vua-ams.nl of maak gebruik van ons emailformulier. Wij zorgen ervoor dat je op werkdagen binnen 24 uur antwoord hebt.